Elk kantoor moet afgestemd zijn op het bedrijf. Personeel en kantoorruimte hangen nauw met elkaar samen. Wanneer je kantoor niet optimaal is, kan dit de productiviteit beïnvloeden. Heb je een kantoorruimte nodig? Je kunt kiezen om te werken vanuit een kantoor aan huis of een externe kantoorruimte Amsterdam. Deze kun je voor een bepaalde periode huren. Veel mensen willen werk en privé gescheiden houden, en kiezen er dan ook voor op een externe locatie te werken in plaats van vanuit thuis.
Extern kantoor
Het voordeel aan werken op een andere locatie is dat je alleen aan het werk bent wanneer je naar kantoor gaat. Je gaat dus niet langer door in je vrije tijd. Je kunt ook gemakkelijk met collega’s overleggen en zaken bespreken. Wanneer de dag voorbij is keer je terug naar huis en laat je je werk achter voor de volgende dag. Daarnaast ben je ook met een ander gevoel bezig met je bedrijf. Je hebt namelijk een professional pand. Je bedrijf is een fysiek bedrijf, terwijl je thuis alleen computerschermen, een bureau en een bureaustoel hebt. Daarnaast wordt gemakkelijk om personeel aan te nemen wanneer je een fysiek pand hebt. De sollicitanten kunnen hier terecht voor een sollicitatiegesprek en hebben gelijk een indruk van het bedrijf.
Thuis kantoor
Natuurlijk behoort een thuis kantoor ook tot de mogelijkheden. De optie tot thuiswerken maakt het een stuk goedkoper voor jou als bedrijfseigenaar. Je vergoed enkele kosten zoals internet of keert een dagelijkse thuiswerkvergoeding uit aan je personeel. Het scheelt de personeelsleden en jezelf reistijd en je hebt het comfort van je eigen huis. Wel is het belangrijk om een eigen ruimte te hebben waar je kunt werken zodat je niet gestoord wordt en afgeleid raakt. Dit is soms lastig als je een kantoor aan huis hebt.
Kosten
Een kantoor aan huis is veel goedkoper dan het bezitten van een kantoorpand. Je hoeft namelijk geen huur te betalen en je hebt alleen internet en een laptop nodig. Je betaald geen reiskosten aan je personeel, maar alleen een thuiswerkvergoeding en eventuele printkosten.